Κυριακή 4 Απριλίου 2021

Και τώρα ήρθε η ώρα αλλαγών στην Παιδεία ;;

Και τώρα ήρθε η ώρα αλλαγών στην Παιδεία ;;

No Child Left Behind ...(NCLB)
Στρατηγικό σχέδιο και νόμος του Κογκρέσου των ΗΠΑ για την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Περιλάμβανε και διατάξεις για μαθητές , σχολεία, εκπαιδευτικούς, γονείς κ.λ.π.
Υποστήριξε την εκπαιδευτική μεταρρύθμιση βάσει προτύπων με βάση την προϋπόθεση ότι ο καθορισμός υψηλών προτύπων
και ο καθορισμός μετρήσιμων στόχων θα μπορούσαν να βελτιώσουν τα ατομικά αποτελέσματα στην εκπαίδευση. Ο νόμος απαιτούσε από τα ομοσπονδιακά κράτη να αναπτύξουν εσωτερικές αυτοαξιολογήσεις και εξωτερικές αξιολογήσεις σε βασικές - γενικές δεξιότητες και δείκτες. Για να λάβουν χρηματοδότηση από ομοσπονδιακό σχολείο, τα κράτη έπρεπε να ολοκληρώσουν αυτές τις αξιολογήσεις.
Ο Τιμ Νόουλς, του Πανεπιστημίου του Σικάγου, ανησυχεί για τα πολύ μικρά περιθώρια βελτίωσης των «φτωχότερων σχολείων». Οι δύο Αμερικανικές Ομοσπονδίες Δασκάλων, , άσκησαν αυστηρή κριτική σε όλα και δε συμφώνησαν με τις διαδικασίες.
Σήμερα η όποια υποστήριξη που απολάμβανε το NCLB έχει διαλυθεί. Γονείς και δάσκαλοι παραπονιούνται ότι η έμφαση που δίνεται στην ετήσια πρόοδο έχει μετατρέψει την εκπαίδευση σε μια διαρκή εξεταστική διαδικασία (τεστ).
Οι επιπτώσεις του NCLB πλήττουν τα σχολεία αντί να τα κάνουν καλύτερα. τα συνεχή τεστ, οι διαρκείς αξιολογήσεις, η πίεση για καλύτερες επιδόσεις κυρίως στα μαθηματικά - γλώσσα οδήγησαν σε μια τεράστια αρνητική επίδραση στους μαθητές και τα σχολεία στην Αμερική και σχεδόν εξαφάνισαν τα εικαστικά, αθλητικά, θεατρικά και καλλιτεχνικά μαθήματα στα σχολεία.
Πάρα πολλά δημόσια σχολεία καταγράφηκαν ως αποτυχημένα, μαθητές μετακινήθηκαν αλλού, αφού στα σχολεία τους - πρότυπα - τοποθετήθηκαν με κλήρωση άλλοι μαθητές. Ακόμη πιο σημαντικό, πολλά σχολεία είχαν θέσει εξαιρετικά χαμηλούς στόχους και άλλα εξαιρετικά υψηλούς. Σήμερα, οι περισσότεροι αμφισβητούν ακόμη και αυτή την κατευθυντήρια γραμμή.
Ορισμένα σχολεία δεν είχαν πετύχει τις απαιτούμενες βαθμολογίες στους δείκτες και στην εξωτερική αξιολόγηση με αποτέλεσμα έμειναν χωρίς χρηματοδότηση και αναγκάστηκαν να κλείσουν.
Η Νταϊάν Ράβιτς, επιφανής ακαδημαϊκός, που κάποτε υμνούσε το πρόγραμμα, λέει ότι δεν απέδωσε πραγματικά οφέλη. Η έμφαση σε κάποια βασικά μαθήματα και σε κάποιους δείκτες, λειτούργησε εις βάρος άλλων μαθημάτων, άλλων δεικτών και αποκλεισμό πολλών εκπαιδευτικών στόχων.
Η Νταϊάν Ράβιτς, ιστορικός και υφυπουργός Παιδείας των ΗΠΑ ς έγραφε:
«Σήμερα δεν πιστεύω πια πως η αξιολόγηση ή η επιλογή σχολείου μπορούν να βελτιώσουν την ποιότητα της εκπαίδευσης, όπως είχαμε ελπίσει. ... Με άλλα λόγια, η αξιολόγηση μετατράπηκε σε εφιάλτη για τα αμερικανικά σχολεία.... Η τρέχουσα έμφαση στην αξιολόγηση έχει δημιουργήσει στα σχολεία μια τιμωρητική ατμόσφαιρα. ... Η εκπαιδευτική πολιτική που ακολουθούμε αναστατώνει τις κοινότητες, κατεδαφίζει σχολεία, εξαπατά τους μαθητές..»
Μια παράλληλη προσπάθεια για τη δημιουργία πρότυπων σχολείων είχε στην καλύτερη περίπτωση ανάμεικτα αποτελέσματα. Μια μελέτη κατέληξε στο ότι οι επιδόσεις στο 83% αυτών των σχολείων είτε είναι ίδιες με τα υπόλοιπα είτε χειρότερες από τα άλλα δημόσια και δεν υπήρξε κάποιο ειδικό κοινωνικό όφελος.
© DimitriosZampras , Απρίλιος 2021
Πηγές - Παραπομπές:
"No Child Left Behind". Archived from the original on May 2, 2017. Retrieved. Ανακτήθηκε στις 03/4/2021.
Dillon, Erin & Rotherham, Andy. «Αποδεικτικά στοιχεία των κρατών: Τι σημαίνει να επιτύχουμε« επαρκή ετήσια πρόοδο »στο πλαίσιο του NCLB» Αρχείο στο Wayback Machine.
https://www.kathimerini.gr/ Και τώρα ήρθε η ώρα αλλαγών στην Παιδεία , που αναφέρεται σε άρθρο στο «The Economist»
Center on Education Policy, Answering the Question That Matters Most: Has Student Achievement Increased Since No Child Left Behind? Washington: Center on Education Policy, June 2007)
Grace Carr: EVERY CHILD LEFT BEHIND: Who No Child Left Behind is leaving behind. Effects, Course: ENG 111-16 Professor Wood

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου